מהו תנור הסקה?

תנורי הסקה

תנורי הסקה מופעלים (המכונים גם מחממי תהליך) משתמשים בעירה מבוקרת של דלק כדי לחמם נוזל תהליך. חום הבעירה מועבר ישירות מקטע הקרינה שלו (תיבת האש) וקטע הסעה לנוזל המחומם, ויוצר דרך יעילה להסקה תהליכי נוזלים ביעילות.

מחממים מורכבים ממספר מרכיבים מרכזיים, כגון מבער, תיבת אש/קטע קורן וקטע/מחסנית הסעה, המאפשרים לו לספק חום לשימושים שונים.

מהו תנור הסקה?

מחממים מופעלים משמשים במפעלים לתיקון ובמפעלים פטרוכימיים כדי לחמם נוזלי פחמימנים לטמפרטורות הרצויות באמצעות שלוש שיטות העברת חום (מוליכות, קונבקציה וקרינה).

תנורי הסקה המופעלים על ידי דלק מורכבים מצינורות, מבערים, תיבת אש עם ציפוי עקשן וערימה. הם עשויים להיות מופעלים למעלה, מופעלים למטה או מופעלים בצד ומציגים צינורות מקטע קרינה; מחממים כאלה עשויים להיות ידועים גם כמחממים צילינדר, תא או תיבה.

מערכות הסקה המשמשות בדרך כלל במרחבים תעשייתיים ומסחריים גדולים כדי לחמם שטח עצום יש את היכולת לתעל את תערובת האוויר-דלק כדי להשיג יחס אוויר-דלק מתאים, ולהבטיח שריפה בטוחה. תכונות אלה מבטיחות דפוסי שריפת להבה נכונים.

תנורי הסקה ישירים מסתמכים על גז טבעי או פרופאן כדלק הסקה ומבער כדי לשרוף אותו, מה שהופך אותם לבחירות פופולריות עבור אתרי בנייה חיצוניים, בתי חולים ואזורי קמעונאות גדולים מכיוון שהם מייצרים אוויר נקי יותר.

תנורי הסקה ישירים יכולים להיות שימושיים גם בהגדרות ייצור ובית ספר מסוימות מכיוון שהם ניתנים להובלה בקלות. עם זאת, תנורי הסקה עקיפים עשויים להיות יעילים יותר בהתחממות כמויות גדולות של אוויר בבת אחת.

מחממי אש עקיפים משתמשים באוויר כדלק שלהם במקום נוזל ומחממים את האוויר על ידי העברתו מעל מחליף חום המוקף בזרם אוויר קריר יותר. הלהבה שלהם נשארת בתוך זרם האוויר הזה כדי למנוע פליטת תוצרי לוואי של שריפה לסביבת סביבת העבודה שלהם.

שני סוגי תנורי הסקה מופעלים ממלאים תפקיד חיוני בהבטחת הבטיחות והיעילות של יחידות התהליך, אך למרות השימוש הנרחב הם ממשיכים להציג אתגרים ייחודיים עבור מעצבי ומפעילי מערכות הבקרה.

מתחמי זיקוק נפט גדולים כוללים לרוב תנורי הסקה רבים הפועלים, מה שהופך את המיומנות בתכנון, הפעלה ותחזוקה של תנורי הסקה אלה לדרישה מוחלטת לאמינות יחידת התהליך, יעילות אנרגטית ובטיחות כוללת.

צוות המהנדסים המומחים של סיגמא תרמל מביא מומחיות נרחבת בתכנון ויישום תנורי הסקה. לא משנה אם זה יהיה קורן הסעה או חשוף צינור סגנון דוד, המומחים שלנו להחזיק את כל הידע הנדרש כדי להבטיח כל תצורת תנור יבצע בצורה אופטימלית.

מהם היתרונות של תנורי הסקה?

מחממים מופעלים הם סוג של מערכת הסקה הנמצאת בדרך כלל במתקני עיבוד כמו מפעלי זיקוק, תחנות כוח ומתחמי פטרוכימיה. המטרה העיקרית שלהם היא להגדיל את טמפרטורות הנוזלים לרמה מקובלת תוך שליטה בטמפרטורה שלהם; יתר על כן הם משחקים תפקיד חיוני בקרת תהליכים על ידי ניהול זרימת הדלק ביעילות ושמירה על מחזור שריפה יעיל.

ישנם שני סוגים בסיסיים של תנורי הסקה: ירי ישיר ועקיף. אלה מייצרים חום על ידי שריפת דלקים נוזליים כדי לייצר חום אשר לאחר מכן עובר ישירות לאוויר, ובכך פועל ביעילות תוך קיצוץ עלויות האנרגיה.

תנורי הסקה בעלי ירי עקיף פועלים בדומה לתנורים בביתכם, הכוללים תא צריבה המחובר למחליף חום המחמם אוויר מבלי לפלוט פחמן דו חמצני או אדים אחרים לסביבה. הם מושלמים לחללים עם שטח רצפה מוגבל, כמו גם למרפאות בריאות או לכל מקום שדורש מאנשים להישאר באווירה נקייה.

מחממי חוץ בדרך כלל שואבים אוויר מבחוץ ושולחים אותו דרך צינורות, ומספקים אוויר חם לאתרי בנייה חיצוניים, בתי חולים ומקומות קמעונאיים גדולים. הם יעילים במיוחד בהסקה חללים גדולים במהירות ובאופן שווה.

תנורי הסקה ישירים נבדלים ממודלים עקיפים בכך שהם מייצרים יותר חום באריזה קטנה יותר וקלים יותר להובלה; חלקם אפילו אינם דורשים חשמל, מה שהופך אותם למתאימים לאתרי עבודה מרוחקים.

בנוסף, תנורים אלה מציעים חיסכון ניכר בעלויות הן בעת רכישה ותחזוקה. מכיוון שיחידות פשוטות יותר עם פחות חלקים נעים דורשות פחות תיקונים לאורך זמן.

ניתן להשתמש בבטחה בתנורי הסקה ישירים בסביבות סגורות בתנאי שקיים אוורור מתאים; עם זאת, אין להשתמש בהם באזורים שנכבשו על ידי אנשים או בעלי חיים מכיוון שהחום המשוחרר עלול להוות סיכון בריאותי לשני הצדדים המעורבים.

תנורי הסקה אלה יעילים ביותר, מכיוון שהם ממירים מעל 92% מהדלק שלהם לחום. יתר על כן, יחידות אלה יכולות לענות בקלות על כל צורך של משתמש.

מהו מבנה תנור הסקה?

מבנה ממלא חלק בלתי נפרד באופן הפעולה של תנור הסקה, הכולל שלושה מרכיבים מרכזיים: סליל הסקה, מארז וציוד בעירה. יתר על כן, אלמנטים נוספים עשויים לכלול מבערים, רפידות עקשן וחיבורי טמפרטורה המסייעים למכשיר מסוג זה לתפקד בצורה יעילה יותר.

סלילי הסקה מורכבים מצינורות המחוברים בסדרות הנושאים את המטען המחומם, המרוחקים זה מזה כדי לאפשר אנרגיית חום להיספג על ידי קירותיהם, ובכך ליצור טמפרטורות קיר צינור אחידות.

מחממי הסעה קורנים משתמשים בשני סוגים של סלילים – צינורות חשופים וסנפירים – להפצת חום אחידה; שניהם מספקים שליטה יעילה אך הראשונים עשויים להיות קלים יותר ביישומים רגישים לטמפרטורה.

מחממי הסעה להשתמש הסדר של צינורות מלא את שני סנפירי ו unfinned צינורות חזק חבילות כדי לפזר באופן שווה חום, במחיר פחות יקר נקודת מחיר, שיפור יעילות האנרגיה של היחידה.

מחממי הסעה מציעים תפוקת חום עקבית יותר. יתר על כן, טכנולוגיית הסעה יכולה להסיר בצורה יעילה יותר גזי פליטה מאשר מחממי הסעה קורנים על ידי פיזור החום באופן שווה על פני כל שטח הפנים שלהם.

סלילי הסקה הסעה בנויים בדרך כלל מחומר עקשן כדי להגן עליהם מפני הטמפרטורות הגבוהות שנפגשות במהלך הבעירה ולמנוע סדקים או שבירה ככל שהטמפרטורות עולות. יתר על כן, חומר זה עוזר להגן על צינורות מחליף חום מפני קורוזיה ולהפחית את זמן ההשבתה במהלך פעולות ניקוי ותחזוקה.

מכון הנפט האמריקאי קובע סטנדרטים בתעשייה עבור עיצוב מחמם מופעל, כולל בחירת חומרים, סידור מבער ופרוטוקולי יעילות. מערכות טיוטה עשויות להיות טבעיות (מעוררות לחץ שלילי שמחוץ אליו מכריח אוויר לתנור ההסקה) או מאולצות/מושרות (מאווררי טיוטה מאולצים מספקים אוויר בעוד מאווררי טיוטה מושרים מוציאים גזי פליטה החוצה כדי לשמור על לחץ שלילי).

תנורי הסקה מפוטרים יכולים להיות חלקים מרתיעים של מכונות לתפעול ולניווט. כדי להכיר את המרכיבים הבסיסיים שלהם, המודלים המעשיים של דאק וורלדווייד מציעים דרך יעילה ללמוד על תנורים תעשייתיים-הכוללים פגזים אקריליים ברורים עם חתכים כדי לחשוף רכיבים כגון מבערים, רפידות עקשן, צינורות קורנים/הסעה וחיבורי טמפרטורה.

עד כמה יעיל תנור הסקה?

מחמם מופעל הוא ציוד הסקה וייצור המשמש בתעשיות זיקוק נפט, פטרוכימיה, כימיה וייצור חשמל כדי לחמם נוזלים בתהליך ולייצר קיטור לשימוש בתהליכים שלהם. צריכת האנרגיה עבור תנורים כאלה עשויים להיות שונים במידה ניכרת בהתאם לדרישות המפעל הספציפי ופעולות.

תנורי הסקה מופעלים בדרך כלל מסתמכים על גז טבעי, פרופאן או שמן דלק כמקורות חום לפעולות תהליך שונות. תנור הסקה ישיר מסתמך על מקור דלק אחד שאינו דורש אוויר להדלקת; תנורי הסקה עקיפים זקוקים לתערובת של גז וחמצן כדי להצית.

תנורי הסקה נוטים להיות יעילים יותר, מבחינת תפוקתם ליחידת דלק המשמשת, מאשר דגמים אחרים; עם זאת, יעילות זו יכולה להשתנות בהתאם לתצורה שלה ולכל משטח עקשן הממוקם בתוכה.

מחממי קטע Radiant תלויים בצינורות בעלי תכונות מתאימות כדי להקל על העברת חום יעילה לנוזלי עיבוד. בפרט, לתנאי הצינור ולתנאי פני השטח שלהם יש השפעה עצומה על היבט זה של הפעולה; כאשר צינורות התהליך מתחמצנים ומגדלים לאורך זמן, הציפוי שלהם מעכב את העברת החום ישירות לנוזל התהליך ומפחית את היעילות בקטעים קורנים.

הפחת את הפסדי העברת החום באמצעות הסקה מקטע Radiant על ידי מריחת ציפוי סרט קרמי דק על המשטחים החיצוניים של צינורות התהליך. ציפוי עקשן מונע חמצון והצטברות אבנית לאורך זמן, ומייעל את העברת החום של החלק הקורן.

חלקים של קונבקציה נכללים לעתים קרובות בתנורים מופעלים כדי להפחית את השימוש בדלק ולהגביר את העברת החום בתנור. קטעי הסעה צינוריים יכולים לחמם מראש את נוזל התהליך לפני שהוא נכנס לצינור הקורן או לייצר או לחמם אדים, בהתאמה.

חלקים של קונבקציה בדרך כלל כוללים רצפה מבודדת כדי לעזור למזער את טביעת הרגל של הציוד, ועשויים לכלול מחליף חום כדי להחזיר אנרגיה מגז עשן שנכנס לקופסת המבער.

טכנולוגיות לשיפור ביצועים יכולות להיות מיושמות על תנורי הסקה מופעלים כדי לייעל את הביצועים הכוללים שלהם ולהפחית את צריכת הדלק, מה שמוביל לחיסכון של 15% או יותר. בשירותים גלובליים משולבים, אנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם בתי זיקוק, מתקנים פטרוכימיים וכימיים כדי להעריך את תנורי ההסקה שלהם להזדמנויות אופטימיזציה ולזהות את אלה המציגים את עצמם כהזדמנויות.