האם בובות פורצלן עתיקות הן אספנות?

לפריטי אספנות יש את הכוח לעורר רגשות ולספר סיפור, מה שהופך אותם למושלמים להוספת אווירה של אותנטיות וחמימות לבית. אבל זכרו – החלקים האלה צריכים להיות גם חלקים שאתם נהנים להסתכל עליהם על בסיס קבוע!

בובות חרסינה ישנות יכולות להיות שוות כסף במצב טוב, אך ערכן משתנה בהתאם לגיל, יצרן ופופולריות. זה חכם לבחון אותם פיזית עם זכוכית מגדלת כדי לקבל מושג על מצבם הכללי, כמו גם כל סימוני יצרן או סמנים מזהים.

מהם פריטי אספנות לבית?


פריטי אספנות הם פריטים בעלי ערך היסטורי, פיזי או סנטימנטלי. למרות שהם יכולים להיות יקרים, איסוף פריטי אספנות הוא דרך מצוינת להוסיף מגע אישי לעיצוב הבית שלך.

אוסף אהוב של חפצים אהובים מספר סיפור ומחדיר לחלל שלך את החום והמרקם של חיים טובים. גם אם אינכם יכולים להרשות לעצמכם רמברנדט עתיק, יצירת חדר מלא בפריטים משמעותיים שנבחרו בקפידה תשדר אווירה שנעשתה באהבה.

הצגת הפריטים המתאימים במקומות הנכונים חיונית ליצירת חדר שתהנה ממנו במשך שנים רבות. נסה לסובב פריטי אספנות ברחבי החלל שלך כדי לשמור על דברים מעניינים.

האם בובות ברבי עדיין נחשבות כאספנות?


מאז הופעת הבכורה שלה ב-1959, ברבי הפכה לאייקון אהוב בקרב ילדים ואספנים שוחרי נוסטלגיה כאחד. ככזה, היא אחד הצעצועים הנאספים ביותר בהיסטוריה.

אספנים רבים שומרים את בובות הוינטג' שלהם, בעוד שאחרים משנים או משליכים אותן. עם זאת, אם בובת החרסינה שלך במצב טוב, היא עשויה להיות שווה קצת כסף.

הגיל של הברבי שלך יקבע את ערכה. ככל שהוא ישן יותר, כך הוא הופך נדיר יותר. בנוסף, בדוק את הסימונים על הירך הימנית שלה כדי לקבוע מתי זה נעשה. בובות פורצלן שיוצרו לפני 80 עד 100 שנים או יותר יכולות להיות יקרות למדי. לדוגמה, בובה שנעשתה בשנת 1916 על ידי הפסל הצרפתי אלברט מארק – אחת מ-100 בובות במהדורה מוגבלת שלובשה על ידי הקוטוריית הפריזאית ז'אן מרג'ין-לקרו – נמכרה ב-2014 על ידי בית המכירות הפומביות ת'ריאול תמורת 300,000 דולר.

ברור שזה היוצא מן הכלל, לא הכלל. סריקה מהירה של המכירה הפומבית ורישומי קנה-זה-עכשיו ב-eBay מוצאת ערכי בובות חרסינה הנעים בין 5$ ו-$10 לכמה אלפי דולרים או יותר, אך אין בובות הרשומות מעל 10,000$.

מה הערך של בובת החרסינה שלי?
ראשית, תצטרך לראות אם אתה יכול להבין את היסודות של מתי ועל ידי מי הבובה יוצרה. לרוב הבובות תהיה חותמת יצרן וסימון המציין את שנת ייצורן.

אם אינך מוצא סימנים ברורים של היצרן, חפש סמנים כלשהם על החלק האחורי של הראש, הכתפיים או הגב העליון של הבובה. חלקם הם מספרים מתבניות החרסינה המשמשות לייצור הבובה, ואתה יכול לחפש אותם באינטרנט (או אולי להתייעץ עם שמאי) כדי לעזור לך לזהות את הבובה הספציפית שלך.

לאחר מכן, תצטרך להעריך בכנות את מצב הבובה שלך, מכיוון שמצבה לא סביר שיהיה מושלם. ברור, בובות פורצלן במצב מנטה שוות יותר מאלה במצב גרוע, אבל זה יותר יוצא דופן ממה שאתה חושב שיש אחת במצב מנטה מושלם.

ערכה של בובת חרסינה עתיקה תלוי במספר גורמים, כמו סימן היצרן שלה ואיזה לבוש היא לובשת. אספנים יכולים להשתמש במדדים אלה כדי להעריך את שוויו המשוער לפני התייעצות עם שמאי מקצועי

פסלוני פורצלן : פסלוני חרסינה הם פריט אספנות אהוב על רבים, אבל האם באמת יש להם ערך? ישנם מספר גורמים שיכולים לקבוע את ערכה של בובת חרסינה עתיקה. התחל בחיפוש אחר מזהים של יצרן כלשהו (בדרך כלל על הגב או הצוואר של הראש). סימני יצרן יכולים לעזור לזהות בובה. אינדיקטורים אחרים שיכולים לתת לך מושג על שווי הבובה כוללים את שיערה השורשי וסוג הלבוש. יתר על כן, המצב הכללי יכול להשפיע רבות על ערכו.

לפרטים נוספים : פריטי אספנות, טנגו