מהן נעליים טבעוניות?

נעליים טבעוניות

ברוכים הבאים לעולם הנעליים הטבעוניות. אולי אתם תוהים: ממה עשויות נעליים טבעוניות? האם הם טובים לסביבה? האם הם טובים לבריאות שלך? ובכן, אני כאן כדי לענות על כל השאלות האלה ועוד!

נעליים רגילות עשויות מחומרים כמו עור, זמש ומוצרים מן החי אחרים. אם אתה אלרגי או רוצה להימנע מחומרים מסוג זה בנעליים שלך, אז נעליים טבעוניות הן אופציה נהדרת עבורך! הם גם עושים בחירה נהדרת עבור אנשים שרוצים לעזור לסביבה על ידי הפחתת טביעת הרגל הפחמנית שלהם על פני כדור הארץ.

כמו בכל סוג של אוכל טבעוני או פריט לבוש, חשוב להבין בדיוק אילו סוגי חומרים נכנסים להכנתם לפני רכישתם, כך שלא יהיו הפתעות בהמשך הדרך כשמשהו משתבש באחד מהזוגות שלך (או אפילו כל) הנעליים!

ממה עשויות נעליים טבעוניות?

אם אתם תוהים ממה עשויות נעליים טבעוניות, חשוב להבין תחילה את ההבדל בין חומרים טבעוניים לבין בעלי חיים. חומרים טבעוניים נגזרים מצמחים וממקורות אחרים שאינם בעלי חיים, ואילו מוצרים מן החי כוללים עור וזמש.

נעליים טבעוניות עשויות להיות עשויות מעור סינתטי (המכונה גם עור), שנוצר באמצעות פלסטיק כגון פוליוויניל כלוריד (פוליוויניל כלוריד) שיכול להדמות לטקסטורה ולמראה של עור אמיתי אך אינו מגיע מחיות. חומרים נפוצים אחרים כוללים סוליות פקק או סוליות גומי עם חלק עליון מבד.

האם נעליים טבעוניות טובות לסביבה?

בעוד שעור הוא מוצר טבעי, נעליים טבעוניות עשויות מחומרים סינתטיים. נעליים טבעוניות אינן דורשות ייצור של בעלי חיים ולכן אינן תורמות להידרדרות סביבתית או לאכזריות בבעלי חיים.

כאשר אתה קונה זוג נעלי עור, יש לקצור את העור מפרות או מבעלי חיים אחרים כמו עזים או חזירים. המשמעות היא שתהיה פחות אדמה זמינה לגידול יבולים אם כל האוכל שלנו מגיע מבעלי חיים במקום מצמחים! כמו כן, כאשר מגדלים בעלי חיים לצורך בשרם (או עורם), הם מייצרים מוצרי פסולת המזהמים נהרות ואוקיינוסים בכימיקלים רעילים כמו תרכובות חנקניות העלולות לגרום לפריחת אצות – הורגות אוכלוסיות דגים באזורים בהם הם חיים (זה קורה לעיתים קרובות).

האם נעליים טבעוניות טובות לבריאותך?

אין להכחיש את היתרונות הבריאותיים של נעליים טבעוניות. נעליים טבעוניות, בניגוד לרוב המוצרים המבוססים על בעלי חיים, אינן מיוצרות עם מוצרים מן החי או נבדקות על בעלי חיים. המשמעות היא שהם נקיים מהכימיקלים והרעלים המזיקים המצויים בעור ובתוצרי לוואי אחרים של בעלי חיים. בנוסף לכך, נעליים טבעוניות הוכחו כטובות יותר לסביבה מאשר עמיתיהן הלא טבעוניות; הם משתמשים פחות באנרגיה במהלך הייצור ויכולים להחזיק מעמד זמן רב יותר מנעלי עור רגילות (מה שהופך אותם לחסכוניים יותר).

יתרונות אלה מבהירים מדוע כל כך הרבה אנשים בוחרים לנעול הנעלה טבעונית כיום: עדיף לגופנו ולכוכב הלכת שלנו

ישנן סיבות רבות לקנות נעליים טבעוניות:

נעליים טבעוניות טובות לסביבה. בעלי חיים שגדלו למזון, ביגוד ומוצרים אחרים מייצרים יותר גזי חממה מכל התחבורה ביחד. פרה אחת מייצרת יותר פסולת מאשר מכונית עושה בשנה שלמה! (מקור: חדשות דיסקברי)

נעליים טבעוניות טובות לבריאותך: עור עשוי מעורות של בעלי חיים העלולים לשאת חיידקים מזיקים כמו אי-קולי וסלמונלה, העלולים להוביל למחלה קשה או אפילו למוות אם הם נבלעים על ידי בני אדם שלובשים אותם על רגליהם ללא ניקוי נאות תחילה; זה כולל ילדים שהכניסו את ידיהם המלוכלכות לפיהם לאחר שנגעו ברכישת הנעליים החדשה שלהם היישר מהקופסה שלה! (מקור: חדשות בטיחות מזון)

נעליים טבעוניות טובות יותר לבעלי חיים: האם תהית אי פעם כמה בעלי חיים סובלים ללא צורך מדי שנה רק כדי שנוכל לקבל דברים נחמדים? ובכן עכשיו אתה יודע כמה עובדות על כמה אכזרי זה באמת כאשר מישהו קונה מוצרי עור בעוד אחרים בוחרים לא יותר מדי כי הם מודאגים לגבי רווחת בעלי חיים!

אנו מקווים שעכשיו אתה מעודכן יותר בנושא נעליים טבעוניות. אנחנו גם רוצים לעודד אותך לצאת ולנסות כמה מוצרים אלה בעצמך! הם לא רק טובים לבריאות ולסביבה שלך, אלא הם יכולים גם לעשות הבדל עצום בהרגשתך כלפי עצמך כשאתה מסתובב בפומבי.

לפרטים נוספים הכנסו ללינק: https://katalina.co.il/